Vyhrať auto a nič do toho neinvestovať? Stačia dva lajky a jeden komentár? No, prečo by nie. Však nič za to nedám, povie si užívateľ Facebooku a kliká, potajomky dúfajúc, že raz ráno nájde na dvore audinu alebo BMW s krásnou červenou mašľou.
Nuž, niečo sa tu začervená, ale auto to rozhodne nebude:
NIE – Podobne ako v prípade výrobkov Apple, o ktorých sme písali pred časom, aj táto súťaž je bohapustý podvod. Ako upozorňuje web medialne.sk, stránka nemá žiadne kontaktné údaje na relevantnú firmu. Na oficiálnej stránke Audi nie je o žiadnej súťaži ani zmienka.
Bodaj by bola. Ide o prastarý hoax, minimálne z roku 2014, kedy ho vystopovala stránka Snopes. Nech je značka auta previazaného červenou mašľou akákoľvek, stále ide o rovnaký podvod. Jeho autori takto zbierajú fanúšikov a masu ľudí potom výhodne predajú – stránka vzápätí zmení názov a zameranie a z ničoho nič tak môžete zistiť, že fandíte napríklad politikovi, ktorého určite nemáte radi, či firme, o ktorej ste v živote nepočuli.
Ďalšou hrozbou je, že administrátorom podvodnej stránky sprístupňujete rôzne (v závislosti od vašich nastavení osobnej bezpečnosti) osobné údaje, ktoré potom môžu využiť pri ďalších a ďalších podvodoch.
Ako teda rozlíšiť pravú a falošnú súťaž?
- Čím známejšia firma, tým menej pravdepodobné je, že takúto súťaž bude organizovať.
- Čím hodnotnejšia cena, tým väčšia pravdepodobnosť, že je to podvod.
- Ak je to stránka, na ktorej nie je okrem tejto súťaže nič iné, je to celkom určite podvod.