Banky a mobilní operátori majú status nekorunovaných kráľov v ošklbávaní bezbranných zákazníkov. Banky sme tu už niekoľkokrát prepierali, tak sa pozrieme na tých druhých.
Vyprovokoval ma k tomu mail, ktorý prijímateľov upozorňuje: “Asi vám to T-mobile ani Orange nepovedal a ani vám to tak ľahko nepovedia, kým sa ich na to vyslovene neopýtate. Pokiaľ máte aktivovaný roaming a niekto vám volá do zahraničia, nerušte ho tlačidlom, ale nechajte ho vyzvoniť. Ak ho zrušíte tlačidlom, zaúčtujú vám taký istý poplatok za roamingový hovor, ako keby ste ho prijali.” Je to pravda?
NIE – Presnejšie povedané, nie tak celkom. Ako vysvetlil hovorca Orange Peter Tóth, všetko závisí na tom, akým spôsobom máte aktivovanú odkazovú schránku. “V roamingu sa platí za prichádzajúci hovor,” objasňuje jednoduchú zásadu P. Tóth. Za prichádzajúci hovor sa považuje aj dovolanie sa do odkazovej schránky. Čiže:
- Ak máte odkazovú schránku nastavenú tak, že sa zapne ak nedvíhate telefón – prichádzajúci hovor odmietnite. Nenechajte ho vyzvoniť, pretože sa zapne odkazovka a ste tam, kde ste nechceli byť – platíte za prichádzajúci hovor.
- Ak máte odkazovú schránku nastavenú tak, že sa zapne ak tlačidlom odmietnete prichádzajúci hovor, nič vám nepomôže – platíte rovnako, ako keby ste telefón zdvihli, pretože z hľadiska telefónu ide o presmerovanie hovoru. To už je jednoduchšie telefón zdvihnúť. Prípadne ho vypnúť – volajúci sa tým pádom dovolá do odkazovej schránky priamo, nie presmerovaním cez váš telefón v zahraničí.
Pokiaľ ste z toho celého jeleň, dobrá rada na záver. Opäť Peter Tóth: “Celému presmerovaniu sa dá vyhnúť jednoduchým zrušením presmerovania hovorov do odkazovej schránky počas pobytu v zahraničí.”